lördag, augusti 20

VÄLKOMMEN HEM TILL...


...ÅSA


Det finns så mycket fint att vila ögonen på hos denna människa.
Hon är verkligen en pryl- och möbelsamlare av sällan skådat slag.
Jag fick lov att gå runt med kameran en söndag och nu så här i efterhand
 hade det nog räckt med ett rum i taget. Det är svårt att veta vart man skall
börja...så det fick bli så här. Välkomna! gott folk, Välkomna!





Hon har verkligen den där känslan man måste ha för att få ihop stilleben som det här.
Jag tror hon har ett magiskt trollspö i sina gömmor någonstans, för hatt vet jag att hon har.



Vi delar det där intresset med prylar som fåglar, dockor, Bambis osv.


Fast Åsa har visst fått en ny fäbless för kontorsprylar...mätinstrument, saxar och diverse stämplar.





Ler-huvudet där uppe på hyllan föreställer Åsa som barn.



Kolla! jag smäller av vilka fina små porslinsfigurer.


Ett av det senaste fynden är notstället på bilden ovan.
Ser ni blockflöjten?! vilken ångest...man fick liksom inte spela något annat
instrument innan man hade plågat sig igenom noterna med flöjten.
Jag ville bara spela piano...så, det blev inget.


Här sitter själva husägaren (en av dem) i sitt för närvarande favoritköp, gungstol av rotting.


Det är många finheter som samsas om utrymmet här inne i den stora och härliga punschverandan.
Ovan, glasljusstakar...Sunflower heter de visst.



Livs levande figurer ryms också i detta magnifika hem.
Till vänster Uffe, nytillskottet och Ebbots lillebror.
Båda av rasen Leonberger. Inte den minsta modellen av hund precis. hehe.
Men kära du (läsare) vi gör en paus här...fortsättning följer.
Jag måste böja på mig lite. Ha en fin lördagskväll :)
lite.

2 kommentarer:

  1. Spennende hjem! Gleder meg til du deler mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint! sånt här måste man ju dela med sig av :)

      Radera