måndag, oktober 17

STÄLLER IN


 Nästan i samma stund som vi
ställer tillbaka klockan, ställer jag också in mina plantor. I år även fådda pelargoner. Skall se om jag kan ta hand om dem.

Det är förnämligt att ha en matkällare...som man kan övervintra växterna i. Tycker det är så jobbigt att få plats i huset och snart ser dom inte så himla skojiga ut heller samt man vill ha hyacinter och dyl.

Fuchsian där uppe har jag fått av min vän Emma. Tredje sommaren med den nu.
Tack kompis!

Krukor fattas mig alltid så här års och jag vet ju aldrig hur stora de måste vara. Älskar mitt köp hos vintagebyrån (skulle bara köpt flera). En tysk kruka från 60-70-talet gissar jag. Annars är jag himla nöjd med de stora konservburkarna. Det blir inlagda pelargoner till nästa sommar ;)...seriöst, mycket smidigt att vattna i.
Tips: fråga något storkök om de kan vara snälla att spara åt dig.
Kan finnas på närliggande gatukök eller skola kanske.

Det har blivit en hel del nya plantor att ta in i år. Citronen till höger där längst upp på hyllan, den är inte ny men har blivit så stor över sommaren. Jag har drivit upp den från en egen kärna. Mmmm, lite skryt där.

Jaha, det var det om det. Nu blir det konservering av människa under täcke. Natti natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar