tisdag, december 13

KATT-LUCKA ELVA

 Stannade över hos min vän Nikki på vägen hem från Helsingborg.


Träffade "lussekatten", han heter Cosmo och är förmodligen den fluffigaste 
katten jag känner. Lite mer som ett lusselejon nu när jag tänker efter.
 Han har faktiskt valt att flytta in hos den här familjen själv. I början kom han bara och hälsade på, eller ja, han sov där och allt sånt men gick "hem" för att äta.  
Nu bor och äter han på samma ställe hela tiden.  
Hade jag varit katt hade jag gjort precis samma sak på direkten. 
Bra jobbat katt!


Morgonsolen lös med ett varmt sken och förvillade min syn så att äpplena som hängde kvar på trädet  nästan såg ut som persikor. Övermogna och fallfärdiga, men ohh så vackra på nakna grenar med en fuktig, mörk ridå av murgröna där bakom. 

På kvällen innan plingade i telefonen. Jag hade fått ett meddelande från en släkting.
Vi chattade lite och jag fick en fin bild på mamma, pappa och moster (året var 1974)
Lite som en bonuslucka där. Kolla in snyggfrisyrerna!

Pappi Mammi och moster Brita
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar